Ensimmäiset hetket

23.08.2019

( pahoittelen heti alkuun mun sekavaa tekstiä, kirjoittamiseen on aika hankala rauhoittua kiireen keskellä )

Moikka! Mun toinen viikko Costa Ricassa on kohta jo koettu. Rehellisesti sanoen päivät on ollut aikamoista tunteiden vuoristorataa. Välillä on itkettänyt, välillä on saanu nauraa ja välillä pelätä. Päällimmäiset fiilikset on kuitenkin ihan huikeat. Kerron teille vähän mun kuluneista päivistä uwc-yhteisössä.

Ennen matkaan lähtöä olin varma, että oon sellainen tyyppi, jolle koti-ikävä iskisi heti perille päästyä. Loppujen lopuksi sain kuitenkin yllättyä siitä, miten helppo tänne oli alkaa sopeutumaan. Meidän kakkosvuotiset otti meidät vastaan avoimesti ja sydämellisesti. Uwc:n henki tuntui joka puolella heti alusta alkaen. Tänne muuttaminen toi eteen ylivoimaisen paljon uusia asioita, joihin pitäisi osata tottua. Joinakin hetkinä nuo asiat tuntuu jopa vähän ahdistavalta. Mutta kuitenkin se uskomaton tuki ja huolenpito, joita täältä saa kaikilta ympärillä olevilta kavereilta päihittää pahimmatkin ahdistuksen tunteet. Oon niin hämmästynyt siitä, miten läheisiltä sellaiset ihmiset tuntuu, joiden kanssa ollaan tunnettu vasta vajaa kaksi viikkoa. 


                Oltiin orientaatioleirillä vuorella


Meidän kampus on ehdottomasti yks mun lemppariasioista täällä. ( Vaikka Wi-Fi yhteys välillä temppuileekin ) Kaikki on niin ihanan vihreää ja kaunista. Opin yllättävän nopeasti tuntemaan reitin ruokalaan, omaan residenciin ja luokkahuoneille. Nää kaksi viikkoa on ollut enimmäkseen orientaatiota ja rauhoittumista. Meillä on kuitenkin ollut aikataulut ja järjestettyä ohjelmaa alusta astien liittyen juurikin orientaatioon. Ensimmäiset päivät menikin aika hitaasti, mutta nautin joka ikisestä hetkestä. 


                                        Kuvia mun residencistä

Pikkuhiljaa on kuitenkin aika aloittaa arki. Ainevalinnat on tehty ja tänään aloitettiin käymään tunneilla, että saataisiin selvempi kuva meidän luokista ja niiden sisällöstä. Virallisesti meidän koulu alkaa kuitenkin vasta maanantaina. Valitsin mun aineiksi Global politics HL, Economics HL, Psychology HL, Spanish AB initio, English language & literature SL ja Math applications SL. 

IB:n aloittaminen ja englanniksi opiskeleminen jännittää, sillä kaikki tulee olemaan niin erilaista verrattuna Suomen tuttuun lukioon. Mulla on kuitenkin aika itsevarma olo opiskelujen aloittamisesta, koska englannin kieli alkaa tuntumaan koko ajan vaan vahvemmalta. Hullua ajatella, miten nopeasti alkaa ajattelemaan ja näkemään unia englanniksi. Enää ei tarvitse kääntää mielessä sanoja suomeksi. 

Oon saanut tutustua niiiin erilaisiin ja ihaniin ihmisiin ympäri maailmaa. Asun noin 200 ihmisen kanssa 24/7. Aika uniikki ympäristö, joka antaa mulle mahdollisuuden kasvaa ja oppia itsestäni ja maailmasta :) 2 viikkoa on antanut mulle jo niin paljon, että voin kuvitella miten paljon 2 vuotta voikaan mulle antaa.


      Osoitettiin meidän maita. En yltänyt yhtäaikaa Suomeen ja Thaimaahan



- Janita


Luo kotisivut ilmaiseksi! Tämä verkkosivu on luotu Webnodella. Luo oma verkkosivusi ilmaiseksi tänään! Aloita